JARIG?

 πŸŽ Wat is leuker: iets krijgen of samen iets doen? Als je iets nodig hebt, is het natuurlijk leuk om dat te krijgen voor je verjaardag, maar wat als je voor je gevoel alles al hebt? πŸ€ͺ Dan wordt het lastig om aan te geven wat je graag wilt hebben en het bedenken van een cadeau dat in de smaak valt, wordt een crime! 😳 

Mijn advies: geef iemand een activiteit cadeau. πŸ“½Een bon voor de film, het theater, het concertgebouw 🏀 lekker uit eten, of wandelen met een picknick πŸ₯–πŸ₯—πŸ‰πŸ·erbij. Er zijn zoveel leuke dingen die je kunt doen die vele malen leuker zijn dan het krijgen van spullen. Het zijn de ervaringen in je leven die je zult onthouden en die het leven mooi maken ❤️

πŸŽ‰ Voor kinderen is het soms moeilijk om een cadeau te vinden dat duurzaam en betaalbaar is. Aan goede vrienden en familieleden geven mijn kinderen vaak iets van hun eigen speelgoed weg. Ze gaan dan op zoek naar speelgoed waar ze zelf bijna nooit meer mee spelen, maar dat nog wel mooi is voor een ander kind πŸ‘§πŸΌπŸ‘©πŸ»πŸ‘¦πŸΎπŸ§’πŸ½πŸ§’πŸΌLaatst was een vriendje van mijn kinderen acht jaar geworden en in plaats van een cadeau uit de winkel had mijn oudste iets moois gemaakt van Lego: een zelfbedacht ruimteschip πŸš€ had hij voor hem gebouwd en ingepakt in een kartonnen doos 🎁 die ook nog eens versierd was met pen. Ik was benieuwd hoe het vriendje hierop zou reageren, want ze zijn nu eenmaal gewend om een doosje lego uit de winkel te krijgen. Je had zijn reactie moeten zien! Met grote ogen haalde hij het ruimteschip uit de doos en zei tegen mijn zoon: ‘Is dit voor mij? πŸ€— Heb je dit helemaal zelf gemaakt?’ Hij was er zielsgelukkig mee πŸ‘ŒπŸ»πŸ° Maar hoe ouder ze worden, hoe moeilijker het wordt om een geschikt cadeautje te bedenken. Je maakt ze niet meer blij met een paar houten blokken of een houten trein. Wat mis ik die tijd soms...

Meer tips over het verminderen van afval? Mijn boek πŸ“— LEVEN ZONDER AFVAL staat bomvol tips en leuke ideeΓ«n! Verkrijgbaar in mijn webshop en nu met GRATIS lavendelzeep van Werfzeep 🧼



Reacties

Populaire posts