CITROEN & GEMBER THEE

Het is nog niet eens september en de eerste verkoudheid heb ik al te pakken ... erg vervelend. Mijn immuunsysteem kan wel een boost gebruiken dus maakte ik gisteren gelijk citroen & gember thee in de hoop sneller beter te worden. Of het daardoor komt weet ik natuurlijk niet zeker, maar wonder boven wonder voel ik me vandaag al stukken beter!


๐Ÿซš Het maken van dit gezonde drankje is erg makkelijk. Het enige wat je nodig hebt is dit:
▪️ 1 citroen
▪️ verse gember (blokje van ongeveer 2 cm) maar je kunt ook meer of minder gebruiken) in plakjes/stukjes gesneden
▪️ 1 tl kurkuma poeder (of een blokje verse kurkuma)
▪️ evt. honing of ahorn / agave siroop

๐Ÿ‹ Pers de citroen uit en doe het sap daarvan samen met de gember en de kurkuma in een blender. Zet de blender aan en pureer de ingrediรซnten. Je hebt nu genoeg sap/puree voor 2 kopjes thee. Schenk het sap in de kopjes door een theezeefje heen en voeg er heet water aan toe.

๐Ÿฏ Om de thee zoeter te maken kun je honing of siroop toevoegen. Ook een kaneelstokje erin is erg lekker. 

๐Ÿ˜‹ Enjoy en hopelijk helpt het jou ook goed om van je verkoudheid af te komen! 

๐ŸงŠ Ik maak meestal wat meer dan dit recept aangeeft en dan maak ik ijsblokjes van het gember & citroen sap/puree. Zo heb ik het in het najaar altijd in huis voor als het nodig is. Je laat dan het ijsblokje ontdooien en je voegt heet water toe. 

๐Ÿซ– Mocht je geen blender hebben dan kun je de thee ook maken door citroenschijfjes, gemberplakjes en kurkuma in een theepot te doen en dan heet water eroverheen gieten. Laat het een paar minuten trekken. Zelf vind ik de blender fijn omdat je dan een soort dunne puree maakt van de ingrediรซnten en meer van alle goede stofjes in je theekopje krijgt. 

#verkouden #verkoudheid #backtoschool #zeroplastic #zerowaste #vitamine #gezond #healthy #nature 

Reacties

Populaire posts